Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etnografická studie role-playingu ve World of Warcraft
Dušek, Ondřej ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá téměř neprobádaný fenomén role-playingu odehrávajícímu se v žánru videoher MMORPG a soustřeďuje se konkrétně na role-playing ve hře World of Warcraft (WoW). Jejím předpokladem je, že ačkoliv se hráči tohoto žánru z drtivé většiny zaměřují na aspekty gameplaye hry, role-playing v MMORPG existuje a probíhá jako činnost okrajové kultury hráčů. Cílem práce je tento fenomén ve WoW prozkoumat, zjistit, jak role- playing ve hře probíhá, a jakou umělou skutečnost účastníci role-playingu ve virtuálním světě hry vytvářejí. Cílem je také tento fenomén vymezit jako formu role-playingu. Teoretická část práce je rozdělena do tří segmentů. První segment se zabývá samotným role- playingem a žánrem role-playingových her (RPG), který je nadřazen podžánru MMORPG. Druhý segment se ponořuje do známých poznatků o problematice role-playingu v MMORPG a třetí popisuje zkoumanou hru WoW. Pro naplnění cílů práce a zodpovězení výzkumných otázek jsou ve výzkumné části využity etnografické postupy, kterými sám autor práce proniká do virtuálního prostředí role-playingu ve WoW a aktivně se účastní dění, které dále popisuje a analyzuje. Na základě analýzy terénních poznámek a dalšího materiálu získaného zúčastněným pozorováním autor objevuje typologii role-playingu ve WoW spolu s velkým množstvím...
Klasifikace herních metod ve vzdělávání dospělých
Froněk, Jan ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Hermochová, Soňa (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Mgr. Jan Froněk, disertační práce, Katedra andragogiky a personálního řízení FF UK v Praze Abstrakt Předložená práce představuje podoby herních metod ve vzdělávání dospělých, přičemž prohlubuje především klasifikaci hraní rolí a simulací a poukazuje na možnosti jejich využití ve vzdělávací praxi. Práce vznikala v prvé řadě na základě analýzy odborné literatury (vědecké články i metodické příručky apod.) a přestrukturováním poznatků do terminologického rámce, který sice v různých kontextech existoval, nebyl ale explicitně pro oblast vzdělávání dospělých do detailu popsán. Druhým pilířem práce je potom dotazníkové šetření provedené mezi lektory kurzů pro dospělé. Práce je členěna do šesti tematických kapitol: zahájena je obecnou kapitolou o hře, jejích charakteristikách a definičních rysech. Následuje část věnovaná klasifikacím herních metod (kap. 2), z nichž vychází i detailní třídění podob hraní rolí (kap. 3) a simulací (kap. 4), které představuje nejrozsáhlejší část práce. Ve stručnosti jsou potom zmíněny významné organizace pro hry a simulace v ČR a ve světě (kap. 5). V šesté kapitole jsou představeny výsledky dotazníkového šetření mezi lektory, které se zaměřovalo především na zjištění míry využívání jednotlivých typů herních metod a jejich zaměření. Výsledky ukázaly, že v průměru tráví dotázaní lektoři...
Dialogické jednání jako možnost rozvoje osobnostních dispozic učitele
NOTA, Josef
Disertační práce s názvem Dialogické jednání jako možnost rozvoje osobnostních dispozic učitele je zaměřena na specifika a možnosti psychosomaticky orientované disciplíny Dialogické jednání s vnitřním partnerem v přípravě budoucích učitelů. Tato disciplína je pedagogikou toho, jak zkoumat v experimentálních podmínkách fenomén samomluvy. Východiskem pro naznačený přístup je zaměření na osobnost studenta učitelství a kultivace jeho sebereflexe cílem je získání profesní role se zachováním autorského přístupu a autenticity v jednání. Cílem disertační práce je hlubší porozumění pedagogice psychosomatických disciplín na půdě Katedry pedagogiky a psychologie, což je pro mou asistentskou zkušenost zásadní. Výchozím bodem práce je hledání východisek pro osobnostně orientovanou přípravu budoucích učitelů a nahlížení na její specifika optikou i jiných, osobnostně orientovaných programů. V další části je disciplína Dialogické jednání popisována ze studentské a posléze asistentské výzkumné pozice a hledány opěrné body pro objevování tzv. psychosomatické kondice. Po zacílení na specifika psychosomatické přípravy budoucích učitelů na Katedře pedagogiky a psychologie Jihočeské univerzity je pozornost věnována otázkám po možnostech exportování Dialogického jednání. Z důvodů dosud neuchopené metodologie analýzy videozáznamů z disciplíny bylo dále nutností popsat základní východiska pro další výzkumnou práci. Empirická část je věnována vytváření typologií ze studentských písemných sebereflexí. Cílem je formulace asistentské zkušenosti. Interpretace výsledků vede k závěrům po nutnosti diferencovat písemné pedagogické sebereflexe od písemných pedagogických reflexí, běžně popisovaných jako zpětná vazba.
Výchovná a vzdělávací péče o nadané děti a specifika výuky cizích jazyků nadaných dětí
HAVELKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá hledisky, která je potřeba uplatnit ve výuce cizích jazyků nadaných dětí. Zabývá se koncepcí pojetí výuky a kontexty, které je třeba zohlednit při vytváření aktivit pro nadané. Práce navrhuje některé metody, které jsou vhodné pro práci s nadanými dětmi. Současně práce pojednává o charakteristice učitele, který je schopen nadané děti vést, a o charakteristice nadaných dětí, aby bylo možné vytvářet takové aktivity, aby vyhovovaly jejich kognitivním, emočním a sociálním potřebám.
Význam hry pro rozvoj jedince
HADRAVA, Martin
Práce je zaměřena na hru a její možnosti v rozvoji jedince. První kapitola se zabývá otázkou, co je to hra a popisuje základní znaky hry. Dále vymezuje podstatné pojmy související s hrou: zážitek a prožitek, hraní rolí a hračka. Druhá kapitola zjišťuje jaký význam má hra pro člověka. Především pak, jaké jsou možnosti působení hry na rozvoj psychických i fyzických vlastností a schopností. Třetí kapitola popisuje specifika hry ve vývojových fázích jedince. Zabývá se tím, jak se mění osobnost a spolu s ní i role hry.
Úvod do teambuildingu
LANG, Jakub
V první části své bakalářské práci se zabývám rozdíly mezi skupinou a týmem a principy teambuildingu. Tato část obsahuje zejména teorie týmů, definuji v ní jeho jednotlivé vývojové fáze, funkce, různé přístupy k budování týmu, aspekty fungování a vedení týmu a faktory úspěšnosti týmové práce. Druhá část bakalářské práce se zabývá zejména realizací teambuildingu v praxi a definuje, které aktivity jsou vhodné pro teambuilding vedený vedoucím týmu a které je vhodné realizovat s pomocí externí firmy. Aktivity zajišťované externími realizátory jsou rozděleny podle druhu a zaměření konkrétních programů. V závěru práce jsou nastíněny různé situace, pro které teambuilding není vhodný.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.